مقالات آموزشی

نحوه تمیز کردن میز بیلیارد

میز بیلیارد یکی دیگر از مبلمان خانه شماست که برای حفظ ظاهر خود باید به طور دوره ای تمیز شود. یکی از قسمت‌هایی از میز بیلیارد که تمیز نگه داشتن آن دشوار است، پارچه ای  هست که روی میز بازی استفاده می‌شود. که در این مقاله درباره نحوه تمیز کردن صحیح میز بیلیارد صحبت خواهیم کرد.

کارهایی که نباید هنگام تمیز کردن میز بیلیارد انجام داد

در حالی که تمیز کردن میز بیلیارد مانند سایر مبلمانتان ممکن است وسوسه انگیز باشد، ممکن است به پارچه(ماهوت) و میز خود آسیب وارد کنید. اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز نباید از جاروبرقی یا وسایل جاروبرقی بر روی پارچه میز بیلیارد استفاده کنید.

قدرت مکش کامل جاروبرقی می تواند پارچه را بکشد و باعث جدا شدن آن از میز شود. همانطور که انجام می شود، پارچه را کشیده و چین و چروک را روی سطح بازی باقی می گذاریدو احتمال پاره شدن پارچه میز بیلیارد می باشد. سپس، هنگامی که بازی بعدی ایت خود را انجام می دهید، متوجه می شوید که توپ ها به درستی غلت نمی خورند و در جهت های مورد نظر نمی روند.

یکی دیگر از کارهایی که هرگز نباید انجام دهید این است که از مواد شوینده شیمیایی خشن روی میز بیلیارد خود استفاده کنید. این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند که رنگ میز شما را تغییر می دهد، روکش چوب را از بین می برد و باعث آسیب های دیگر می شود.

نکات و ترفندهایی برای تمیز کردن میز بیلیارد

اکنون که می دانید هنگام تمیز کردن میز بیلیارد چه کارهایی را نباید انجام دهید، در اینجا چند نکته برای حفظ ظاهر عالی میز بیلیارد آورده شده است.

1. یک برس میز بیلیارد تهیه کنید که برای تمیز کردن پارچه میز بیلیارد طراحی شده است.

این برس را می توانید از تامین کننده میز بیلیارد خود تهیه کنید. یک برس میز بیلیارد یک انتهایی دارد که موها از بقیه بلندتر هستند تا زیر ریل بلند شوند. علاوه بر این، موهای برس باید نرم باشند.

2. همیشه پارچه را در جهت مستقیم برس بزنید.
شما نباید از حرکات دایره ای استفاده کنید یا برس را به جلو و عقب ببرید. در عوض، از یک گوشه میز بیلیارد شروع کنید و قلم مو را از یک سر به سر دیگر حرکت دهید، مطمئن شوید که موهای بلندتر در امتداد لبه بیرونی زیر باند قرار دارند.

3. پس از هر بار عبور برس را تمیز کنید.
پس از هر بار عبور از یک سر به سر دیگر روی ماهوت یا پارچه میز بیلیارد، بایستید تا برس را تمیز کنید تا گرد و غبار و آلودگی پاک شود. در غیر این صورت، شما فقط آن را به قسمت دیگری روی میز منتقل می کنید.

4. ابتدا پارچه زیر باند و ریل ها را تمیز کنید.
قسمت پرزهای برس را که روی قسمت چوبی ریل می گذرد را با یک پارچه میکروفیبر بپوشانید. شما فقط می خواهید پرزها روی پارچه روی باندها باشند را تمیز کنید. دوباره برس را در یک جهت دور میز بیلیارد حرکت دهید.

5. در مرحله دوم سطح بازی روی میز بیلیارد را تمیز کنید.

می‌خواهید ابتدا ریل‌ها و باندها و در مرحله دوم محل بازی را تمیز کنید، زیرا گرد و غبار گچ و کثیفی ریل‌ها روی سطح بازی و داخل جیب‌ها ریخته می‌شود. هنگام تمیز کردن محوطه بازی، چند گزینه تمیز کردن مختلف دارید.

می توانید از یک انتهای میز شروع کنید و گرد و غبار و خاک را به انتهای دیگر میز بکشید. این کار را تا زمانی که تمام سطح برس زده شود تکرار کنید. سپس گرد و غبار و کثیفی را به سمت جیب های(سوراخ) گوشه بکشید. برای جمع‌آوری هرچه بیشتر گرد و غبار و کثیفی از ظرف یا پارچه استفاده کنید.
گزینه دیگر شما این است که از یک انتهای میز به مرکز میز برس بزنید و متوقف شوید.

هدف شما این است که تمام گرد و غبار و خاک را به مرکز میز منتقل کنید. سپس، گرد و غبار و کثیفی را با یک لاستیک محافظ در یک ظرف گردگیری بمالید
6. برای تمیز کردن جیب های میز بیلیارد از یک پارچه میکروفیبر مرطوب تمیز استفاده کنید.
برخی از افراد استفاده از ابزار جاروبرقی با مکش ضعیف را برای تمیز کردن جیب ها در نظر می گیرند. با این حال، این فقط منجر به وسوسه استفاده از آن برای تمیز کردن نمد می شود. در عوض، بهتر است آنها را با دست و با استفاده از یک پارچه تمیز پاک کنید.

7. برای گردگیری و تمیز کردن تمام قسمت های چوبی روی میز از یک محصول تمیز کننده چوب تایید شده استفاده کنید.
شما می توانید از تامین کننده میز بیلیارد خود بخواهید که محصول تمیز کننده چوب مناسب را برای تمیز کردن قطعات چوبی میز بیلیارد شما توصیه کند.

8. توپ های بیلیارد را تمیز کنید.
برای تمیز کردن توپ های استخر از یک شوینده ظرف ملایم مخلوط در آب گرم استفاده کنید. یک پارچه تمیز را در آب صابون خیس کنید، آن را فشار دهید و توپ ها را پاک کنید. برای شستشوی توپ‌ها، می‌توانید آن‌ها را زیر آب سرد قرار دهید تا صابون اضافی پاک شود. سپس اجازه دهید در هوا خشک شوند یا از یک پارچه تمیز و خشک برای خشک کردن آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *